In de persconferentie van dinsdag 14 september is duidelijk geworden welke maatregelen vervallen en met welke we nog rekening moeten
houden.
Een nieuwe maatregel, die ingaat vanaf zaterdag 25 september, is dat iedereen die een horecagelegenheid wil bezoeken moet kunnen aantonen dat hij of zij volledig is gevaccineerd, hersteld is van Corona, of zeer recent negatief is getest. Hiervoor kan de CoronaCheck app worden gebruikt.
We kunnen daar van alles van vinden, maar we hebben er wel mee te maken. We kunnen ons voorstellen dat er leden zijn die niet zijn gevaccineerd en ook geen zin hebben om zich voor iedere wedstrijd te laten testen. Dit kan gevolgen hebben voor teams en dus voor het verloop van de competitie. Wij vragen de ingeschreven teams dus om dit goed in te schatten, zodat we niet voor vervelende verrassingen komen te staan als de competitie is begonnen. Als dit betekent dat een team moet worden terug getrokken, doe dit dan zo snel mogelijk. Laat duidelijk zijn dat deze maatregel wordt opgelegd vanuit de overheid en niet is bedacht door de eigenaren van de speelgelegenheden. Het heeft dus geen zin om hierover met hen in discussie te gaan. Zij zijn er vast ook niet blij mee.
Een nog steeds geldende maatregel is de sluitingstijd van 24.00 uur. Vooral in de lagere divisies kan dit hier en daar een uitdaging zijn. Het verzoek is dus om hiermee rekening te houden en de gang er in te houden. Begin op tijd en houd bijvoorbeeld geen massale rookpauzes.
Het afstand houden en verplicht zitten als je niet aan het spelen bent vervalt per 25 september. Mogelijk zijn er spelers die liever nog wel afstand houden en/of liever geen handen schudden. Wij vragen onze leden dit te respecteren.
Naar aanleiding van bovenstaande heeft het bestuur van de HDO besloten om de 1e bekerweek naar een latere datum te verplaatsen. De competitie begint zoals gepland in de week vanaf maandag 27 september. Het aantal inschrijvingen is lager dan normaal, wat gezien de omstandigheden niet verrassend is. Mogelijk vallen er komende week nog teams af door de nieuwe maatregel. Gevolg is dat we gaan spelen in iets kleinere divisies. Voordeel daarvan is dat de speelweken beter op elkaar aansluiten en dat een aantal vrije weken kan worden ingepland. Het rooster zal zo snel mogelijk op de website verschijnen, in ieder geval in de loop van volgende week.
Vorig jaar hebben we wel wedstrijdformulieren en spelerspasjes uitgedeeld, maar is de competitie nooit gestart. Een aantal teams zullen dus wellicht nog beschikken over voldoende wedstrijdformulieren. Voor de teams waarvoor dit niet geldt, liggen formulierenblokken en spelerspasjes klaar in Café de Stoof. Deze kunnen worden afgehaald op maandag 20 september 2021, tussen 19:30 uur en 21:00 uur.
Ondanks dat alles nog lang niet is zoals het was, wensen wij iedereen toch heel veel plezier. Houd rekening met elkaar !